pielęgnacja
https://tolpa.pl/media/magefan_blog/580x435_346137145.png

jędrność skóry i ciała – co zrobić jeśli jędrności brak?

masz wrażenie, że skóra powoli opada? Jest zwiotczała, pozbawiona sprężystości i elastyczności? To znak, że jędrność skóry nie jest już w takiej kondycji jak kiedyś i wymaga wzmocnienia. Od zewnątrz i od środka.

Jędrność skóry zależy przede wszystkim od jakości włókien kolagenu i elastyny oraz od jej właściwego nawilżenia. Włókna kolagenu i elastyny tworzą sieć utrzymującą jędrność i elastyczność skóry. Jędrna skóra jest dobrze nawilżona, napięta, sprężysta, gładka i ma jednolity kolor. Spadek napięcia spowodowany jest zaburzeniami w procesach fizjologicznych, które prowadzą do spowolnienia syntezy włókien kolagenu i elastyny. Wtedy niestety skóra wiotczeje.

Brak jędrności ciała - w czym tkwi problem?

Przyczyny leżą przede wszystkim w wahaniach wagi. Szybkie tycie czy chudnięcie bardzo osłabia strukturę skóry. Raz jest ona zbyt naciągnięta, innym razem jest jej za dużo tu i tam. Dodatkowo wolne rodniki, z którymi mamy styczność każdego dnia, oddziałują na strukturę skóry właściwej i powodują jej wiotczenie. Nieprzyjacielem wszelkich problemów są także niewłaściwa dieta, siedzący tryb pracy, brak ruchu – na te rzeczy masz wpływ. Wystarczy odrobina regularnej aktywności w ciągu dnia. Pobudzisz krążenie, obudzisz się i nabierzesz ochoty na więcej.


Przeczytaj także - opadający owal twarzy. Jak ujędrnić osłabioną skórę?


Pielęgnacja przywracająca jędrność skóry i ciała

Skóra pozbawiona jędrności potrzebuje specjalnej pielęgnacji wspomagającej przywrócenie właściwej elastyczności i sprężystości oraz eliminującej wiotczenie. Dodatkowo wygładzającej nierówności i zwiększającej witalność skóry.

Działaj na nią zarówno w nocy, jak i za dnia.

Stosowane kremy powinny dawać efekt ujędrnienia, uelastycznienia i liftingu. Dodatkowo powinny wzmocnić jej strukturę, nawilżyć i poprawić witalność. Jako uzupełnienie pielęgnacji stosuj peeling lub szczotkuj ciało specjalną szczotką. Nie musisz wykonywać wszystkich domowych zabiegów na raz. Jednego dnia zaserwuj skórze peeling. Jaki peeling będzie dla Ciebie najbardziej odpowiedni dowiesz się z naszego poradnika - rodzaje peelingów i ich zastosowanie

Wygładzisz ją i przygotujesz na przyjęcie kosmetyków. Innego dnia wybierz szczotkę do szczotkowania na sucho, która wzmocni jej strukturę, pozbędzie się toksyn z organizmu i zbędnych płynów, za sprawą pobudzenia mikrokrążenia. Dodatkowo skoryguje kształt ciała w strategicznych obszarach i wzmocni strukturę. Masz więcej czasu – polecamy najpierw wykonać szczotkowanie skóry, a następnie tłusty peeling z olejami pod prysznicem. Jeśli nie masz przeciwwskazań, możesz także wykonywać raz w tygodniu masaże ciała bańką chińską. A jeżeli posiadasz na ciele naczynka lub żylaki, wtedy zaufaj sile masażu manualnego i masuj swoje ciało dłońmi, zaczynając od stóp, zawsze kierując się ku górze i ku węzłom chłonnym. Nie musisz na to poświęcać sobotniego wieczoru, czy wyznaczać na to innej odpowiedniej pory. Wystarczy, że wykonasz taki masaż przy okazji nakładania na ciało antycellulitowego serum rano, a wieczorem ujędrniającego balsamu. Po niecałym miesiącu zbudujesz zdrowy nawyk i nie będziesz już potrafić się obejść bez swoich małych-wielkich rytuałów.


Dowiedz się więcej – Skąd się bierze cellulit? - https://tolpa.pl/blog/skad-bierze-sie-cellulit-i-jak-go-zmniejszyc


Profesjonalna pomoc

Jako wzmocnienie działania przeciw braku jędrności możesz wybrać nieinwazyjne zabiegi w gabinetach:

  • Masaż klasyczny wzbogacony o zastosowanie ujędrniających olejków pobudza syntezę kolagenu i przywraca jej elastyczność.
  • Dla bardziej odważnych polecamy mezoterapię. Poprzez iniekcje do głębokich warstw skóry dostarczana jest substancja czynna poprawiająca jędrność skóry.
  • Możesz też poddać się bezpiecznym dawkom prądu. Elektrostymulacja to zabieg, podczas którego dopuszczany do skóry prąd stały, impulsowy pobudzający pracę mięśni i poprawiający napięcie skóry.
  • Dobrze sprawdzają się również fale radiowe, ale nie do słuchania tylko w postaci radiofrekwencji RF. Zabieg wzmacnia i napina nasze włókna, a one skórę. Przy dużym spadku jędrności, np. po ciąży lub sporej utracie wagi, rekomendowana ilość zabiegów w zależności od wybranej technologii to minimum 10 w serii, wykonywanych dość często, bo niektórym zabiegom można się poddawać nawet raz w tygodniu.

10 tysięcy kroków do jędrności

Nie zapominajmy jednak o najważniejszym czynniku, który wpływa na jędrność naszej skóry: ruchu. Z doświadczenia wiemy, że dużym wysiłkiem zarówno dla ciała, jak i umysłu, jest rzucenie się na głęboką wodę i np. rozpoczęcie godzinnych treningów w domu ze znaną instruktorką fitness na ekranie. Jeśli posiadasz w sobie taką determinację i nie jest to dla Ciebie żaden problem – chwała Ci za to i życzymy wytrwałości oraz dożywotniego przejścia na sportową stronę mocy. Jednak dla osób, którym aktywność fizyczna była całkowicie obca, mamy rozwiązania, których wdrożenie nie będzie aż tak szokujące. Zainstaluj aplikację do mierzenia kroków na telefonie i chodź na spacer.

Dowiedziono już, że pokonanie 10 tysięcy kroków dziennie bardzo korzystnie wpływa na cały organizm. Taki spacer zajmuje około 2 godzin, ale możesz swoje kroki liczyć także przez cały dzień, ważne aby robić sobie przerwy w siedzeniu, odejść od biurka, rozciągnąć się.

Jeśli żyjesz w dużym mieście i obawiasz się spacerowania na niezbyt świeżym i czystym powietrzu, wypróbuj jogę. Nie myśl tylko, że zachęcamy Cię od razu do stawania na głowie czy siadania w kwiecie lotosu, na wszystko przyjdzie czas. Pamiętaj o tym, że joga ma wiele rodzajów, a najprostsza dla osoby początkującej będzie joga Iyengara. Takie zajęcia pięknie rozciągają ciało, wysmuklają nogi, ramiona, wydłużają kręgosłup i otwierają klatkę piersiową, więc poprawia się cała postawa, a przez to my wyglądamy i czujemy się młodziej i atrakcyjniej.

ps

kosmetyki, zabiegi, masaże – to nie wszystko. Aby widzieć efekt ujędrnienia skóry, najlepiej zacznij działać od środka. Od diety bogatej w warzywa, owoce i ziarna oraz od ruchu. Nic tak nie poprawi twojej kondycji, zdrowia i samopoczucia jak nawet niewielka dawka świeżego powietrza lub odrobina wysiłku w domu. Zaczyna się od kilku kropel potu, a kończy na satysfakcji i apetycie na więcej.